söndag 9 oktober 2016

Färdigt album

Hej!
I det här inlägget visar jag mitt färdiga album.
För beskrivning av konstruktion se föregående inlägg.

Det finns en underbar grupp på Facebook för de som är intresserade av mixed media - Our Mixed Media Moods. https://www.facebook.com/groups/OurMixedMediaMoods/
Där kommer underbart inspirerande moodboards en gång i månaden.
För omslaget till mitt album inspirerades jag av månadens moodboard som ser ut såhär


Hela insidan av albumet är klätt med papper från Prima Marketing


Här är omslaget i gröna, bruna, naturnära färger med lite inslag av rost och guld.




På fram- och bakstycket av albumet satte jag öljetter för en stadig bindning. Jag använde mig av vaxad lintråd till bindningen.


Tack för besöket!

Melina

                               



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar